Mig og min butik
-
» Salg og mersalg i butikken
-
» Gør butikken salgsklar hver dag
- » EFU - Fordele og udbytte for kunden
- » Mere effektivt salg med BALA-modellen
- » Sådan håndterer du indvendinger
- » Lær at forstå kundernes købssignaler
- » 10 gode råd til daglig salgstræning i butikken
- » Nå dine mål med disse tips
- » Gode spørgsmål sikrer salg og gode kundeoplevelser
-
» Gør butikken salgsklar hver dag
- » Trivsel
- » Webshop
- » Uddannelse
- » Regler og lovgivning
- » Indretning og kundeoplevelse
- » Ledelse i detail
Gør butikken salgsklar hver dag


Om detailfolk.dk
Detailfolk.dk er samlingsstedet for dig der interesserer dig for detailhandel eller retail, og her finder du nyheder, tendenser, debat, samt tips og gode råd til din detailhverdag.
Detailfolk.dk er stedet for alle detailansatte, uanset funktion eller branche.
Læs mere om detailfolk.dk her.
Andre gode tips
Når man opholder sig mange timer og dage det samme sted, er det nemt at overse ting man ellers normalt ville lægge mærke til hvis man besøgte andre. Det kan være støv, fedtfingre, slidte paneler, en manglende liste og meget andet. Det kalder man populært at være ”hjemmeblind”.
Risikoen er derfor også stor for at man bliver hjemmeblind i sin butik, og dermed glemmer at lægge mærke til det åbenlyse som dine kunder sikkert lægger mærke til. Og man kan måske også blive ”hjemmeblind” på det mentale daglige salgsfokus. Men det gælder jo sikkert kun for konkurrenten - eller hvad?
Stil dig selv spørgsmålene: Ville du selv handle i din butik i dag? Og hvad vil du gerne sælge?
Her er gode råd til, hvordan du gør din butik salgsklar hver dag:
Er butikken indbydende?
- Betragt butikken udefra og indefra med kritiske øjne hver morgen
- Er der rent? (kig også lige langs panelerne)
- Puds dør, dørhåndtag og disk, samt kasse- og dankortterminal hver morgen
- Støvsug eller vask gulvet ofte, gerne dagligt (specielt i vinterperioden)
- Skal vinduerne eller gadeskiltet pudses?
- Trænger gadeskiltet eller vinduerne til ny udstilling eller tilbud?
- Hvornår er dine facadeskilte sidst blevet rengjort? (specielt vigtigt for strøgbutikker)
- Er der kommet grafitti på facaden? (vælg om muligt facadefarve der nemt kan males over)
- Hvor mange pærer trænger til at blive skiftet?
- Er alle varer pænt eksponeret, og er der priser på alle varer?
Hvad er dagens salgsfokus?
- Sæt dig et mål og tag f. eks. en morgenbrief med kollegerne: Hvad skal I sælge i dag?
- Afspejler gadeskilt og vinduer dagens eller periodens salgsfokus- og mål?
Andre detaljer, der kan øge salget eller den gode oplevelse
- Hvorvidt afspejler impulsområder og disk, samt A-placeringer i butikken jeres salgsfokus?
- Husk altid åben dør (hvis muligt)
- Hvilken musik spiller I? (Matcher det målgruppen? Kører der reklamer for konkurrenten?)
Tip: Få engang imellem venner eller bekendte til at vurdere din butik som kunder, og brug deres input til at optimere eller justere på indretning, vinduer, eksponering eller oplevelsen generelt.
Sidens indhold er leveret af ekstern partner, og detailfolk.dk påtager sig intet juridisk ansvar for indhold eller ordlyd.Seneste afstemninger
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Efter mange måneders pinsel: Konkursbølge ligger stadig på lur
Første måling sætter tal på glødende genåbningsdag i butikkerne
Da grænserne lukkede måtte Fleggaard tænke hurtigt
Verdenskendt netbutik kan ende i kløerne på danske myndigheder
Coop giver abonnementer et skud: For rivalen blev det en fuser
Seneste blogindlæg
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen