Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Mens vrede kunder samler sig på de sociale medier, og politiet har indledt en efterforskning, bliver dansk netbutik nu tvangsopløst.
Netbutikken Copenhagen Lashes, som har fået en masse vrede og utilfredse kunder på nakken, er nu kommet under tvangsopløsning.
Det skriver TV2 Østjylland på baggrund af opdateringer i cvr-registeret.
På Facebook har gruppen “Snydt af Copenhagen Lashes” samlet næsten 2.000 medlemmer, mens Forbrugerombudsmanden i december var ude at advare mod at handle med virksomheden.
Netbutikken gør ikke tydeligt opmærksom på, at man ved at takke ja til et tilbud bliver tilmeldt et abonnement på løbende levering af vippe- og bryn-serum, skrev Forbrugerombudsmanden, som på daværende tidspunkt havde modtaget 40 klager.
Ifølge Berlingske har politiet desuden åbnet en efterforskning af selskabet bag netbutikken, som var ejet af Sebastian Møller Gaardsøe. Han er netop fratrådt som adm. direktør, fremgår det af cvr-registeret.
Giver forklaring
Copenhagen Lashes sendte en pressemeddelelse ud tidligere på måneden, hvor virksomheden under overskriften “Forvirring om abonnementer” giver en forklaring på de mange utilfredse kunder.
- I forbindelse med køb af vores forskellige introtilbud har vi desværre erfaret, at en stor del af vores kunder ikke har været opmærksomme herpå, fremgår det blandt andet af pressemeddelelsen.
- Vi er naturligvis kede af, at så stor en del af vores kunder ikke var under opfattelse af, at det er et abonnement, de har tegnet. Vi forsøger efter bedste evne at gøre vores kunder opmærksom herpå forinden købet, da vi kun ønsker loyale og langvarige kundeforhold.
- Vores abonnement er ikke anderledes end alle andre abonnementer, hvor første periode er billigere end de efterfølgende perioder, som ses mange steder, skriver virksomheden.
TV2 Østjylland har ikke været i stand til at få en kommentar fra Copenhagen Lashes eller Sebastian Møller Gaardsøe.
LÆS OGSÅ: Milliardhandel sender store netbutikker på nye hænder
Læs hele artiklen på TV2 ØstjyllandFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Offensive Normal tager hul på endnu en europæisk satsning
Igen-igen: Landsdækkende kæde står klar med ny adm. direktør
Indkøbsdirektør i Salling Group: Danskerne forkæler sig selv
Selvopfundne fødselsdage skal sikre ekstra salg
Efter mange måneders pinsel: Konkursbølge ligger stadig på lur
Første måling sætter tal på glødende genåbningsdag i butikkerne
Da grænserne lukkede måtte Fleggaard tænke hurtigt
Verdenskendt netbutik kan ende i kløerne på danske myndigheder
Seneste afstemninger
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Indkøbsdirektør i Salling Group: Danskerne forkæler sig selv
Offensive Normal tager hul på endnu en europæisk satsning
Grænsehandel med dagligvarer svarer til omsætningen i 100 supermarkeder
Da grænserne lukkede måtte Fleggaard tænke hurtigt
Seneste nyheder
Offensive Normal tager hul på endnu en europæisk satsning
Igen-igen: Landsdækkende kæde står klar med ny adm. direktør
Indkøbsdirektør i Salling Group: Danskerne forkæler sig selv
Selvopfundne fødselsdage skal sikre ekstra salg
Efter mange måneders pinsel: Konkursbølge ligger stadig på lur
Seneste blogindlæg
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen