Topchefen i Coop giver hovedkontoret et nyt navn
Forandringerne fortsætter i Coop, hvor topchefen har givet hovedkontoret et nyt navn. Det matcher koncernens strategi.
De gamle bogstaver er blevet pillet af skiltene ude foran Coops store, grå hovedsæde i Albertslund på Vestegnen.
Topchef Kræn Østergård Nielsen har nemlig valgt at droppe betegnelsen “hovedkontor” for i stedet at indføre navnet “servicekontor,” som går bedre i spænd med den vision, han har for dagligvarekoncernen.
Navneskiftet skal vise, at den administrative del af Coop er sat i verden for at gøre livet nemmere for butikker og kunder - ikke omvendt. Det forklarer Kræn Østergård Nielsen i en video på LinkedIn.
- Men hvad kan butikkerne så forvente sig af servicekontoret? Der kommer ikke til at ske en revolution fra den ene dag til den anden. Men over tid skal det blive mere og mere tydeligt, at alle på servicekontoret går den ekstra mil for alle kollegerne ude i butikkerne, som til daglig går den ekstra mil for vores kunder, siger Kræn Østergård Nielsen.
- Vi står stærkest, når alle 40.000 kolleger arbejder sammen om en fælles mission, nemlig at blive Danmarks mest kundeorienterede virksomhed, siger han.
Da Kræn Østergård Nielsen trådte til som adm. direktør for dagligvarekoncernen Coop, havde han den klare opfattelse, at topstyringen var gået for vidt. I stedet skulle de enkelte butikker mere på banen, og det første skridt i den proces var at skifte ud på en række topposter i dagligvarekoncernen.
Siden har Kræn Østergård også præsenteret en ordning, som giver mere frihed til cheferne i den nye lavpriskæde, Coop 365.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Jysk: Sådan er profilen på en typisk butikschef hos os
Dansk modekæde: Færre kunder koster op mod 60 mio. i omsætning
38-årig bliver ny adm. direktør i Lidl Danmark
Lille supermarkedskæde vokser med hjælp fra stor Salling-donation
Holch Povlsen svarer tilbage på kritik fra minister
Burgerkæde satser på utraditionelle koncepter i jagten på kunder
Skovler millioner ind trods corona: - Det ligger ikke til os at klynke
Butikker skylder milliarder: Genåbningen alene fjerner ikke puklen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør butikker over 5000 m2 kunne åbne på samme vilkår som mindre butikker?
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Jysk: Sådan er profilen på en typisk butikschef hos os
Dansk modekæde: Færre kunder koster op mod 60 mio. i omsætning
38-årig bliver ny adm. direktør i Lidl Danmark
Lille supermarkedskæde vokser med hjælp fra stor Salling-donation
Holch Povlsen svarer tilbage på kritik fra minister
Seneste blogindlæg
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Det er tid til at udvide din B2B-forretnings online tilstedeværelse
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser