Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Politiet ransager netbutik og sigter ejer for bedrageri

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 20 januar 2021 kl. 11:29 af: Kristian Holgersen

Ejeren af en udskældt netbutik - som har fået over 1.000 klager - er blevet sigtet for bedrageri af Østjyllands Politi.

Tirsdag blev netbutikken Copenhagen Lashes ransaget af Østjyllands Politi og Rigspolitiets Nationale Cybercrime Center.

Samtidig blev ejeren af virksomheden sigtet for bedrageri, skriver Østjyllands Politi i en pressemeddelelse.

Mange kunder har været utilfredse med Copenhagen Lashes, som bliver beskyldt for at lokke kunder i en abonnementsfælde. Hos Forbrugerombudsmanden har man modtaget 1.000 klager, mens 30 borgere har meldt virksomheden til politiet.

Anmelderne har alle benyttet sig af et tilbud på et produkt, som virksomheden reklamerede med på nettet ved juletid. Efterfølgende blev der trukket flere penge fra deres hævekort, og de fik besked om, at de havde tilmeldt sig et bindende abonnement ved købet.

- Det er vores vurdering, at kunderne ikke er blevet informeret om abonnementet før deres køb, og derfor har vi sigtet ejeren for bedrageri, siger politiinspektør Michael Kjelgaard.

- Vi er i tæt samarbejde med Forbrugerombudsmanden, som nu skal vurdere og samle alle klagerne i forhold til overtrædelse af Markedsføringsloven, inden de bliver sendt til politiet til strafferetslig vurdering, siger han.

Netbutikken forklarer sig

Copenhagen Lashes sendte en pressemeddelelse ud tidligere på måneden, hvor virksomheden under overskriften “Forvirring om abonnementer” giver en forklaring på de mange utilfredse kunder.

- I forbindelse med køb af vores forskellige introtilbud har vi desværre erfaret, at en stor del af vores kunder ikke har været opmærksomme herpå, fremgår det blandt andet af pressemeddelelsen.

- Vi er naturligvis kede af, at så stor en del af vores kunder ikke var under opfattelse af, at det er et abonnement, de har tegnet. Vi forsøger efter bedste evne at gøre vores kunder opmærksom herpå forinden købet, da vi kun ønsker loyale og langvarige kundeforhold.

- Vores abonnement er ikke anderledes end alle andre abonnementer, hvor første periode er billigere end de efterfølgende perioder, som ses mange steder, skriver virksomheden.

LÆS OGSÅ: Trodsig butiksejer fik besøg af politiet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD