Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Skævvridning: Regeringens hjælpepakke vil øge butiksdøden i bymidterne"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Føtex opruster: En ny app skal tiltrække 500.000 brugere

Foto: detailfolk.dk



Føtex Plus

- Med appen får kunderne overblik over priser og personlige tilbud.

- Alle kvitteringer gemmes automatisk i appen, når man har registreret sit betalingskort. 

 - Appen indeholder derudover funktionen ”tilfriskhedsgaranti”, som er en garanti til kunderne, hvis de ikke er tilfredse med kvaliteten på de mad- og drikkevarer, de har købt.

- Den nye app indeholder samtidig indkøbsliste og prisscanner, som man allerede kender fra Føtex’ nuværende app.

Kilde: Salling Group / Føtex

Mandag den 15 juni 2020 kl. 10:39 af: Kristian Holgersen

En helt ny kunde-app skal styrke indkøbsoplevelsen i Føtex. Målet er at nå en halv million brugere på kort tid.

Fremover har kunderne i Føtex mulighed for at downloade en indkøbs-app til deres telefon, hvor de blandt andet kan se personlige tilbud og få pengene retur for brune avocadoer eller andre dårlige varer.

App’en hedder Føtex Plus og skal desuden fungere som et digitalt alternativ til tilbudsaviserne, skriver Føtex i en pressemeddelelse.

- Danskerne bliver hver dag mødt af tilbud og inspiration – og meget af det er måske ikke lige relevant for os alle sammen. Med Føtex Plus gør vi tilbuddene mere personlige, samtidig med at vi samler dem et sted. Det er fordelen ved føtex Plus - at gøre indkøbsturen endnu enklere, siger Karin Sommer. Hun er marketingdirektør i Føtex.

- Efterhånden som appen lærer brugerens indkøbsvaner at kende, vil man opleve tilbuddene bliver skræddersyet. Udover personlige tilbud, vil brugerne samtidig modtage tilbud hver uge kaldet ”Plus Priser,” siger hun.

En halv million brugere

Inden for en overskuelig periode håber Føtex på at få 500.000 kunder til at downloade app’en. Det skriver Finans.

Til sammenligning har rivalen Coop rundet halvanden million downloads af deres app, som har et sammenligneligt koncept.

- Alle i branchen har travlt med at rulle nye, digitale muligheder ud. Coop har objektivt set et teknologisk forspring, og det arbejder Salling samt andre efter, siger Henning Bahr til Finans. Han er direktør i Retail Institute Scandinavia.

- Der er ingen tvivl om, at apps og medlemsklubber er kommet for at blive - også i dagligvarehandlen. Alle har brug for at kende kunderne bedre og samle data den vej for at skræddersy tilbud samt forretning efter det, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Føtex udnævner ny direktør med international erfaring



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD