Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Efter sikkerhedsbrist: Nemlig skriver til tusindvis af kunder

Foto: detailfolk.dk



Tirsdag den 11 februar 2020 kl. 09:20 - Kilde: Flere medier

En sikkerhedsbrist har gennem tre år blottet personlige oplysninger på kunder i Nemlig.com. Sagen er meldt til Datatilsynet.

Omkring 5.000 kunder i Nemlig.com har modtaget en mail, hvor det fremgår, at netsupermarkedet har haft en sikkerhedsbrist i systemet.

Det skriver BT, Computerworld og flere andre danske medier.

Gennem tre år - fra 2016 til 18. januar 2019 - har personlige oplysninger som navn, adresse og varekøb været tilgængelige for uvedkommende på nettet. Det gælder også kunder med eksempelvis hemmelig adresse eller navnebeskyttelse - og det er disse grupper, som nu er blevet kontaktet.

Da fejlen i systemet kom frem i lyset, blev den rettet samme dag, og Nemlig.com forsikrer, at der ikke har været langfingrede hackere på spil.

- Kunder kan trygt handle på Nemlig.com. Vi har ikke observeret, at data er tilgået fra eksternt hold. Der er derfor ikke tale om et datalæk, lyder en skriftlig kommentar fra virksomheden til BT.

Sagen er meldt til Datatilsynet.

LÆS OGSÅ: H&M-chefer gemte på intime data om medarbejdere



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD