Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Butikskæde føjer nyt kapitel til vildt væksteventyr

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 19 november 2021 kl. 11:21 - Kilde: Børsen

På ganske få år er bundlinjen blevet fyrre-doblet i butikskæden Normal, som netop har føjet endnu et godt årsregnskab til samlingen.

Det underspillede udtryk, som butikskæden Normal bruger i sin markedsføring, står på mange måder i kontrast til den vilde vækst.

Ifølge tal fra regnskabsåret 2020/21, som Børsen bringer fredag, lyder overskuddet på 275 millioner kroner efter skat. Det er 74 procent mere end sidste år og en fyrredobling i forhold til 2016/17.

Omsætningen stiger til lige under tre millioner kroner.

- Vi havde aldrig drømt om, at det skulle gå så stærkt, som det går, selvom vi har haft store ambitioner, siger Torben Mouritsen til Børsen. Han er direktør i Normal.

- Vi har holdt fast i en kultur, som handler om, at vi skal fortsætte med at turde tage store chancer, og det holder vi fast i, og vores medarbejdere vil gå igennem ild og vand for Normal. Det er voldsomt og rørende, og det gør mig enormt stolt, siger Torben Mouritsen.

På sin hjemmeside opgør Normal hele kæden til at tælle mere end 300 butikker på markederne i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Frankrig og Finland.

LÆS OGSÅ: Normal overtager store lokaler fra Danske Bank

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD