Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Thomas Bogh, Bonzer



Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.

På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.

LÆS MERE OM BONZER HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende

Torsdag den 18 november 2021 kl. 15:03

TikTok er i øjeblikket den hurtigst voksende sociale medie-app med over 2 milliarder downloads og et månedligt brugerengagement, der stiger med over 70 % baseret på fængende og virale videoer fra top TikTok-influencere. 

Trends på TikTok domineres lige nu primært af underholdning og smarte danse. Samtidigt ser man lige nu, at hashtag søgninger vokser inden for niche kategorier som hverdags-hacks, opskrifter, indretning og renovering. 

Netop derfor er TikTok også en oplagt og efterhånden hyppigt brugt indgangsvinkel for virksomheder, som vil ramme deres målgruppe på en ny og kreativ måde. Med det sidste års vækst i brugen af underholdnings appen er TikTok nemlig en top social medie kilde og en væsentlig influencer marketing kanal på lige fod med kendte medier som Instagram og Facebook.

Hvorfor arbejde med influencers på TikTok?

En TikTok influencer vil på samme måde som vi kender fra øvrige sociale medier kunne skabe brand awareness og ikke mindst omtale for udvalgte produkter for jeres virksomhed. 

Retter din virksomhed eller udvalgte produkter sig til generation Z (6-24 årige), vil influencer marketing på et medie som TikTok give dig en helt ny mulighed for at henvende dig direkte til målgruppen. 

For brands store som små har det lykkedes at skabe en TikTok trend. Går en TikTok video viral baseret på likes og delinger vil det kunne øge din rækkevidde eksponentielt, eftersom en TikTok influencers fornemmeste opgave er at opmuntre og motivere deres følgere. Samtidigt er TikTok et relativt hurtigt og effektivt alternativ til at promovere sin virksomhed til dine mest passionerede kunder inden for en afgrænset målgruppe. 

Hvordan kan din virksomhed bruge TikTok?

Der findes flere måder hvorpå din virksomhed kan markedsføre sig på TikTok, her er tre populære måder:

  1. I kan oprette jeres egen profil og dele relevante videoer gennem eget navn
  2. I kan arbejde med influencers for at sprede indhold til en bredere målgruppe
  3. I kan arbejde med betalte annoncer på TikTok - der er ikke et etableret marked for betalte annoncer på TikTok på samme vis som eksempelvis Instagram og YouTube. 

Mange brands laver en kombination af at drive deres egen kanal og arbejde med influencers for at sprede flere typer indhold til en bredere målgruppe. Det valgte mix af brugen af TikTok bør afspejle sig i jeres digitale strategi, hvor I kan definere en klar plan for jeres sociale medier. Eftersom 78% af de danske forbrugere bruger sociale medier i deres købsproces og 82% af alle køb bliver researchet online inden en endelig købsproces er en skarp digital strategi særligt vigtigt for din virksomhed.

Sådan opretter du interessant TikTok-indhold til marketing

At få succes med marketing på TikTok handler om at skabe spændende indhold. Det vil derfor altid handle om at få folk til at interagere med dit indhold, således TikToks algoritme viser dit indhold til flere mennesker.  

Den nemmeste måde at skabe interessant marketing indhold til din TikTok-profil er at bruge samme tilbage, som du ville, når du skal finde ideer til et nyt blogindlæg på din hjemmeside. 

Hvis du ville skrive et engagerende blogindlæg ville du først skulle tænke over de problemer eller emner, der interesserer din målgruppe. Har du svært ved at finde nye emener, kan du med fordel spørge dit eksisterende publikum og med sikkerhed vide, at du vil ramme dem med dit indhold. 

Herfra går den kreative proces rigtig i gang, når det nu er blevet tid til at kaste sig ud i at producere det endelige stykke content. Her bør I overveje hvordan jeres vinkel bliver engagerende og motiverende for målgruppen. Man kan med fordel hente inspiration hos andre virksomheder indenfor jeres branche og ikke mindst også på jeres øvrige sociale medier, således I skaber en rød tråd på tværs af kanaler.



Del dette indlæg:









Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD