Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Tak til en presset detailhandel"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Thomas Bogh, Bonzer



Thomas Bogh er CPO og Partner i det digitale bureau Bonzer, hvor fokus er at hjælpe danske webshops med at skabe en stærk profil på nettet. Dette indebærer alt fra A-Z med henblik på at få virksomhedernes webshops til at sælge bedre gennem søgemaskinerne. Mulighederne er uendelige , da kunderne bruger nettet mere end nogensinde til at handle - det handler bare om at gribe dem og tage imod den rigtige guidance. Det kan Bonzer hjælpe med.

På detailfolk.dk vil Thomas blandt andet skrive om, hvordan man styrker webshops gennem digital marketing.

LÆS MERE OM BONZER HER

Læs flere indlæg fra denne blogger

Digitale kompetencer bliver kun vigtigere for fremtidens detailhandel

Fredag den 18 september 2020 kl. 11:07

2020 har budt på store forandringer i detailverden – især på den digitale front. Coronakrisen førte til en generel nedlukning af Danmark, hvilket flyttet danskernes shopping online i langt højere grad end tidligere.

Den stigende digitalisering har dog været en tendens i en årrække.

I februar indgik HK Handel og Dansk Erhverv en ny overenskomst for butiksansatte for 2020-2023, hvor den teknologiske og digitale omstilling blev fremhævet som et særdeles vigtigt område for fremtidens detailhandel.

Denne fælles indsats består blandt andet af en vidensbank, et fornyet fokus på digitale kompetencer på detail- og handelsuddannelser samt en oprustning af det fælles digitaliseringssekretariat, der blev oprettet tilbage i 2007.

Men hvilke digitale kompetencer er især vigtige for detailhandlen i dag? Og hvilken digitale færdigheder bliver kun mere relevante for ansatte i fysiske butikker i fremtiden? 

Din online tilstedeværelse er en forlængelse af din fysiske butik

Det er vigtigt, at du først og fremmest ruster dig selv med en solid digital forståelse. Det kræver, at du forstår, hvorfor din butik overhovedet skal kunne findes i Google, på Facebook eller have en anden digital tilstedeværelse. 

Den gængse butik er nemlig ikke kun fysisk længere. Dine kunder læser måske op på jeres varer på hjemmesiden, inden de hopper på Google Maps for at finde den nærmeste butik og så lige tjekker om, I har nævnt nogle aktuelle tilbud på jeres Facebook-side. 

Selv når handlen er ovre, er arbejdet ikke færdigt. Hvis kunden har et spørgsmål eller har brug for hjælp med produktet, skriver de til chatten på Facebook – eller måske jeres chatbot på butikkens hjemmeside. 

I større butikskæder bliver disse opgaver sandsynligvis håndteret af hovedkontoret, men forventninger om altid tilgængelig kundeservice har gjort, at kunder har samme forventninger til selv mindre butikker med kun en eller to fuldtidsansatte. 

Brug online kurser og efteruddannelse til at ruste dig til detailhandlens fremtid

Internettet er heldigvis et overflødighedshorn af viden om, hvordan du skærpe dine digitale kompetencer.

Google har deres egen kvalificeringskurser i form af Skillshop og Facebook er også hoppet med på mode med deres Blueprint-certificeringseksamen.

Hvis du gerne vil oparbejde bredere kvalifikationer, kan du også henvende dig til din a-kasse eller fagforening. HK Handel og mange af de andre a-kasser tilbyder ikke kun efteruddannelse i form af fysiske kurser og oplæg, men også online kurser, der kan give dig en indsigt i, hvordan du som detailmedarbejder eller butiksansat kan drage nytte af det digitale rum til at skabe en bedre kundeoplevelse – både off- og online. 

Dygtiggørelse og efteruddannelse i digitale kompetencer vil uden tvivl være en god investering for din og butikkens fremtid.

>> LÆS FLERE INDLÆG FRA DENNE BLOGGER
 



Del dette indlæg:









Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD