Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company

Michael Friis Møller er seniorrådgiver, med særlig fokus på Detail & Restauration, hos Meng & Company – Danmarks førende konsulenthus indenfor CX, kundeoplevelser og medarbejdermotivation.
Meng & Company hjælper dig og din virksomhed med at styrke ledelsesfundament, træffe beslutninger der mærkes og giver tryghed i hverdagen og i sidste ende skaber resultater ud over de sædvanlige.
Michael har været præget af detailbranchen siden barnsben, og har mere end 20 års erfaring fra den nationale og internationale scene. Han omsætter sin viden og erfaring til praksisnær træning, som gør værtskabet kommercielt.
Hvilken rejse sendes dine kunder på? ...og hvem er rejseleder?
Mandag den 9 marts 2020 kl. 15:04 ”Kunden i centrum” – det har vi da? Har vi ikk´?
Langt de fleste detailvirksomheder er startet med en ide! En ide om at kunne gøre noget markant bedre end de andre, det være sig service, service koncept, design indretning og måske bare lidt fra alle hylder…
Som årene er gået, er virksomheden vokset, opgavemængden øget, og kompleksiteten steget. Og i vores travlhed har vi måske helt glemt hvad det var vi egentlig ville! Glemt at kunden var i centrum i alt vi lavede og glemt at begejstre os over de mange gode kundeoplevelser vi skabte i starten. Vi har afdelinger som arbejder selvstændigt i silolignende forhold. I vores iver efter at passe vores arbejde, glemmer vi hvem vi egentlig gør det for.
Det kræver nok en god forestillingsevne, for det sker jo ikke hos jer? Men mon ikke du kan forestille dig en virksomhed, hvor det kunne ske?
Vi er kommet alt for langt fra kunderne. Vi har jo en afdeling som tager sig af kundens ønsker og forventninger. Det er dog sjældent de samme mennesker, som er ansvarlige for virksomhedens omsætning. Derfor forbliver det ofte et led i en ny kampagne- eller marketingstrategi. Arbejdet med at analysere, forstå og udvikle kunderejsen inddrager sjældent dem som har allerstørst indvirkning på den – personalet i butikkerne!
Hvornår har du sidst været kunde i din egen forretning? Eller været snarrådig og fået en uvildig til at gøre det, og give dig deres uforbeholdne mening; stille de undrende spørgsmål, give dig de kritiske observationer og komme med de potentielt nye vækstområder?
Hvornår har du sidst inviteret personalet i butikkerne til at deltage, når I drøfter kunderejsen – og det niveau af service I ønsker at levere?
Personalet, som i mødet med kunden kan skabe de magiske oplevelser…
Men storslåede kundeoplevelser hænger uløseligt sammen med medarbejderengagementet. Et personale der stortrives, leverer bedre oplevelser, omsætter for mere og tager større ejerskab for deres arbejdsplads.
Seneste afstemninger
Bør det forbydes for dagligvarebutikker at sælge non-food som tøj og elektronik når øvrige specialbutikker er tvangslukket?
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Coop giver abonnementer et skud: For rivalen blev det en fuser
Topchef sætter advokater til at kulegrave genåbning
Studerende skal hjælpe dagligvarekoncern med ungdommen
Modebrand melder om massiv vækst: - Vi blev født i finanskrisen
Coop rykker på forbrugernes trang til 'cheap luxury'
Seneste blogindlæg
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen